Länkar

Kontakta Stödlinjen

Om du eller någon närstående har problem med sitt spelande kan du kontakta Stödlinjen för spelare och anhöriga på telefonnummer 020 – 81 91 00 eller via www.stodlinjen.se. Stödlinjen erbjuder anonym och kostnadsfri rådgivning över telefon, chatt, e-post och SMS. Stödlinjen drivs av Forum, forskningscentrum för psykosocial hälsa vid Centrum för psykiatriforskning, på uppdrag av Folkhälsomyndigheten.

Spelpaus

Spelpaus är ett nationellt avstängningsregister där du blockerar dig själv för all form av licenserat spel i Sverige. Det tar ca 1 minut att stänga av sig och avstängningen går ej att häva. Vi rekommenderar att du väljer den längsta avstängningstiden vilket är på ett år (den heter tillsvidare).

Du signerar avstängningen med ditt (mobila) bank-id.

När din avstängningsperiod har upphört måste du själv gå in och stänga av dig igen.

Ta mig till Spelpaus nu!

Budgetrådgivning

Om ditt spelande inneburit negativa konsekvenser för dig kan budgetrådgivning vara ett alternativ. De flesta kommuner erbjuder kostnadsfri hjälp. Kontakta din kommun för att se vad som gäller för dig.

Familjerådgivning

Spelproblem leder ofta till relations- och familjeproblem. Om du tror att familjerådgivning skulle kunna vara till hjälp kan du kontakta din kommun.

Under huvudmenyalternativet -Jag söker hjälp – finns ett antal olika menyval att välja mellan där du hittar information och självupplevda berättelser från personer i liknande situation.

Hitta oss på Facebook